fahrettin tırınk
Site İmamı
Değerli kardeşlerim bazı sözde alim geçinen kişiler son zamanlarda kur'anı kerimi biri okurken dinlemek olmaz veya anlamını bilmeden okunmaz diyenlere cevaben itaf olsun diye yazmak zorunda kaldım.
bu şekilde diyenler ya kur’anı kerimi okumasınlar diye söylüyorlar veya cahilliğinden söylemektedirler.
Bizler bir şeye kendi görüşümüze göre asla hüküm veremyiz. bakarız ALLAH cc kelamı olan kur’anı kerimde ne diyor,orada bulamazsak hadisi şerifte peyğamber s.a.v efendimiz nasıl buyurmaktadırlar.
işte ALLAH cc kehf suresi ayet 109 da mealen buyurmaktadırki:
De ki: "Rabbimin sözlerini yazmak için denizler mürekkep olsa ve bir o kadar da ilave etsek (denizlere deniz katsak); Rabbimin sözleri tükenmeden önce denizler tükenirdi."
peyğamber s.a.v efendimizde bir hadisi şeriflerinde mealen şöyle buyurmaktadır:
(Kur’anı kerim ALLAH ü teala nın metin (sağlam)ipidir.manalarının hepsi anlaşılmaz. Çok okumak ve dinlemekle eskimez.)(ibni mace)
Bu ayeti celile den ve hadisi şeriften anlaşılıyorki kelamı arabiye i bilenler bile kur’anı kerimi hakkı ile anlamaktan acz içindedirler.
konu daha iyi anlaşılsın diye şu hadisi şeriflerin mealinide dikkatli bir şekilde okuyup anlamaya çalışalım.
(Beş şey ibadettir: Az yemek camide oturmak Kâbe’ye Mushafa ve âlimin yüzüne bakmak.) [Deylemi]
Kur'andan bir âyet dinleyen sayısız çok sevaba kavuşur ) [İ Ahmed]
(Kur'an okuyanla dinleyen, sevapta ortaktır ) [Deylemi]
Sevgili Peygamberimiz (sav), buyurdular ki: “Kişinin Mushafsız okuması bin derece, Mushafa bakarak okuması ise iki bin derece fazladır.” (Şerhu Camiu’s-Sağir, IV, 513).
Hadis-i şerifte (Ümmetimin yaptığı ibadetlerin en kıymetlisi Kur'an-ı kerimi Mushafa bakarak okumaktır) buyuruldu. (Şir’a)
Arapçayı bilen için huşu ile kuranı okuması tabiki daha makbul olur. Fakat Arapça bilmeyene Kur’an okuma sen anlamıyorsun demek çok yanlış olur.
İmam-ı Gazali hazretleri buyuruyor ki:
İmam-ı Ahmed bin Hanbel, Cenab-ı Hakkın, (Anlayarak da anlamayarak da Kur'an-ı kerim okuyan, benim rızama kavuşur) buyurduğunu bildirmektedir. (İhya)
diyer bir Hadis-i şeriflerde buyuruldu ki:
(Kur’an-ı kerimi okuyun ve onu ezberleyin! ALLAH ü teâlâ içinde Kur’an-ı kerim bulunan kalbe azab etmez.) [Şir’a Şerhi]
(Kur'an hafızları ehl-i Cennetin arifleridir.) [Ebu Nuaym]
(Hafızasında Kur’an-ı kerimden bir şey bulunmayan harap bir ev gibidir.) [Tirmizi]
(Kur'anı hıfzeden kimse ölünce ALLAH ü teâlâ toprağa onun etini yememesini emreder. Toprak "Ya Rabbi senin kelamın içinde iken ben onu nasıl yiyebilirim?" diye cevap verir.) [Deylemi]
Bunun dışında bir kişi kur’anı sesli okurken dinlemesi tabiki çok büyük sevabtır. Ramazanı şerifte mukabele okunması gibi, Dinleme sevabına kavuşulur. Hatim okuyanı Mushaf’tan gözle takip etmek daha uygundur gözler de ibadet etmiş olur. Hatim okunurken başka iş yapmayıp sadece dinlemelidir. Ayrıca radyodan TV’den veya internetten dinlerken sevab olması için kendisinin okuması şarttır. Cihazdan dinlemekle sevab olmaz. Baştan sonuna kadar kendisi de okursa hatim sevabı alır.
Son olarak şunu izah edelimki, Kur’an’ı okuyanlar okuma sevabı alırlar dinleyenler ise dinleme sevabı alırlar. Fakat Kur’an okumada daha faziletli ve üstün sevabı olan hiçbir şey anlamadan hatim indirmek değil; onu anlamaya ve yaşamaya çalışmaktır. Kur’anı kerimi tam bir itikadı kamile ve huşu ile bu şekilde okuyanlar için yukarda yazılan hadisi şeriflerden anlaşılıyorki çook büyük ecir ve mükafaatın vaad edildiği haberleri biz müslümanlar için yeterli olsa gerek.
Saygılarımla fahrettin TIRINK...
bu şekilde diyenler ya kur’anı kerimi okumasınlar diye söylüyorlar veya cahilliğinden söylemektedirler.
Bizler bir şeye kendi görüşümüze göre asla hüküm veremyiz. bakarız ALLAH cc kelamı olan kur’anı kerimde ne diyor,orada bulamazsak hadisi şerifte peyğamber s.a.v efendimiz nasıl buyurmaktadırlar.
işte ALLAH cc kehf suresi ayet 109 da mealen buyurmaktadırki:
De ki: "Rabbimin sözlerini yazmak için denizler mürekkep olsa ve bir o kadar da ilave etsek (denizlere deniz katsak); Rabbimin sözleri tükenmeden önce denizler tükenirdi."
peyğamber s.a.v efendimizde bir hadisi şeriflerinde mealen şöyle buyurmaktadır:
(Kur’anı kerim ALLAH ü teala nın metin (sağlam)ipidir.manalarının hepsi anlaşılmaz. Çok okumak ve dinlemekle eskimez.)(ibni mace)
Bu ayeti celile den ve hadisi şeriften anlaşılıyorki kelamı arabiye i bilenler bile kur’anı kerimi hakkı ile anlamaktan acz içindedirler.
konu daha iyi anlaşılsın diye şu hadisi şeriflerin mealinide dikkatli bir şekilde okuyup anlamaya çalışalım.
(Beş şey ibadettir: Az yemek camide oturmak Kâbe’ye Mushafa ve âlimin yüzüne bakmak.) [Deylemi]
Kur'andan bir âyet dinleyen sayısız çok sevaba kavuşur ) [İ Ahmed]
(Kur'an okuyanla dinleyen, sevapta ortaktır ) [Deylemi]
Sevgili Peygamberimiz (sav), buyurdular ki: “Kişinin Mushafsız okuması bin derece, Mushafa bakarak okuması ise iki bin derece fazladır.” (Şerhu Camiu’s-Sağir, IV, 513).
Hadis-i şerifte (Ümmetimin yaptığı ibadetlerin en kıymetlisi Kur'an-ı kerimi Mushafa bakarak okumaktır) buyuruldu. (Şir’a)
Arapçayı bilen için huşu ile kuranı okuması tabiki daha makbul olur. Fakat Arapça bilmeyene Kur’an okuma sen anlamıyorsun demek çok yanlış olur.
İmam-ı Gazali hazretleri buyuruyor ki:
İmam-ı Ahmed bin Hanbel, Cenab-ı Hakkın, (Anlayarak da anlamayarak da Kur'an-ı kerim okuyan, benim rızama kavuşur) buyurduğunu bildirmektedir. (İhya)
diyer bir Hadis-i şeriflerde buyuruldu ki:
(Kur’an-ı kerimi okuyun ve onu ezberleyin! ALLAH ü teâlâ içinde Kur’an-ı kerim bulunan kalbe azab etmez.) [Şir’a Şerhi]
(Kur'an hafızları ehl-i Cennetin arifleridir.) [Ebu Nuaym]
(Hafızasında Kur’an-ı kerimden bir şey bulunmayan harap bir ev gibidir.) [Tirmizi]
(Kur'anı hıfzeden kimse ölünce ALLAH ü teâlâ toprağa onun etini yememesini emreder. Toprak "Ya Rabbi senin kelamın içinde iken ben onu nasıl yiyebilirim?" diye cevap verir.) [Deylemi]
Bunun dışında bir kişi kur’anı sesli okurken dinlemesi tabiki çok büyük sevabtır. Ramazanı şerifte mukabele okunması gibi, Dinleme sevabına kavuşulur. Hatim okuyanı Mushaf’tan gözle takip etmek daha uygundur gözler de ibadet etmiş olur. Hatim okunurken başka iş yapmayıp sadece dinlemelidir. Ayrıca radyodan TV’den veya internetten dinlerken sevab olması için kendisinin okuması şarttır. Cihazdan dinlemekle sevab olmaz. Baştan sonuna kadar kendisi de okursa hatim sevabı alır.
Son olarak şunu izah edelimki, Kur’an’ı okuyanlar okuma sevabı alırlar dinleyenler ise dinleme sevabı alırlar. Fakat Kur’an okumada daha faziletli ve üstün sevabı olan hiçbir şey anlamadan hatim indirmek değil; onu anlamaya ve yaşamaya çalışmaktır. Kur’anı kerimi tam bir itikadı kamile ve huşu ile bu şekilde okuyanlar için yukarda yazılan hadisi şeriflerden anlaşılıyorki çook büyük ecir ve mükafaatın vaad edildiği haberleri biz müslümanlar için yeterli olsa gerek.
Saygılarımla fahrettin TIRINK...
Moderatör tarafında düzenlendi: