Gercek Şükür Nasıl Olmalı?

Muhtazaf

Yardımcı Yönetici (Şair|Yazar)
Yönetici
Gercek Şükür Nasıl Olmalı?
Kalbine vesvese gelen ilerde büyük makamlara layık kişidir.
Evlad-ı Resul başınızdan aşağı tuvalet pisliğini boşaltsa, onun huzurundayken gücendirmemek için temizlemeye kalkmayın. Dünya hayatı Cennete benzemez ancak, Allahü teâlâ adeta bazı kullarına Cennetten bahçe misali bahçe nasip eder, alameti; zikreden dil, şükreden kalb, kâfi ölçüde geçim, rahat edebileceği ev, bir de anlaşabileceği bir eş. Ahmaklık kârını zararını bilmemek, sağını solunu görmemek, iyiyi kötüyü ayıramamak demektir. Cehenneme giren ahmaklık sebebiyle girer, yüz binlerce ip sarkıtılıyor, uçuruma yuvarlanmamak için. İbadetleri lezzet alıyoruz diye yapmayın, Allahü teâlânın emri olduğu için yapın. Nefs, herkesten üstün olmak ister, anneden de, babadan da, hocadan da. Nefsin bir zaafı var, kendi evladını kendinden üstün ve daha iyi görmek ister.
Elbette emr-i maruf nehy-i münker çok sevaptır, ancak üç şarta haiz olmalı:
1- Bilmek (İlim sahibi olmak)
2- O şeyi bizzat nefsinde yapmak
3- Emr-i Maruf veya nehy-i münkeri rıfk ile yapmak.

Allahü teâlânın sevdiklerinin 4 özelliği var;

Helal kazanırlar ve yedikleri, giydikleri her şey helaldir.
Tevazu sahibidirler, asla kibirli değildirler.
İyi huyludurlar.
Herkesle iyi geçinirler, güler yüzlüdürler.


Nefsin gıdası haram işlemektir, nefse bu gıdayı vermeyip, dinimizin müsaade ettiği şeyleri vererek, meşgul etmeli, hatta kandırmaya çalışmalı. Nefs, kedinin fareyi deliğinden beklediği gibi bekler, gaflete gelmez. Ailede geçimsizliğin kaynağı, kadın ve erkeğin hukukuna riayetsizliktir. Tatlı dil müslümanın şiarıdır, adalet kul hakkının temelidir, adalet olmazsa huzur olmaz. Gerçek şükür, her konuda, her hususta, Peygamber efendimizin ahlakıyla şereflenmekle olur
 

faruk islam

Özel Üye
Şükür; Anlam ve Mâhiyeti

“O davranışlarınızdan sonra, belki (akıllanıp) şükredersiniz diye sizi affettik.” (2/Bakara, 52
Şükür; Anlam ve Mâhiyeti
‘Şükr’ sözlükte; semizlemek ve gelişmek anlamlarına gelir. Yani, lügat anlamıyla şükür, hayvanların bedenlerinde yedikleri gıdanın etkisinin apaçık ortaya çıkmasıdır. Din dilindeki ‘şükür’ de bunun gibidir. Yani ‘şükür’, Allah’ın ni’metinin etkisinin kulun dilinde ‘itiraf ve övgü’ olarak, kalbinde ‘şahitlik ve muhabbet/sevgi’ olarak, organlarında da ‘itaat etme ve boyun eğme’ olarak ortaya çıkmasıdır. Şükür kelimesinin zıddı, küfür (nankörlük)dür; nimeti unutup örtmektir. Şükür, kişinin kendine ulaşan ni’meti bilmesi ve bunu çeşitli şekillerde açığa vurmasıdır. Bir başka deyişle nimet sahibini bilip onu övmesi demektir.

Kur’an, insana sayısız nimet verildiğini, insanın bunları veren Allah’ı bilip, hizmetine sunulan bu nimetlerden dolayı nimet sahibine minnet duymasını, bu minnettarlığı çeşitli şekillerde ortaya koymasını söylüyor. Türkçe’de kullandığımız ‘teşekkür etmek, şükran duymak’ kavramları da aynı kökten gelmekte ve yaklaşık aynı manayı ifade etmektedirler.
KUR'ANI BİR KAVRAMI PAYLAŞTIĞINIZ İÇİN ALLAH CC RAZI OLSUN
 

VuSLaT

Yönetim
Yönetici
ALLAH c.c razı olsun,emeklerinize sağlık değerli paylaşımlar sundunuz...

Rabbim bizleri çok şükreden kullarındna eylesin inşallah....
 

VuSLaT

Yönetim
Yönetici
Z%C4%B0K%C4%B0R.jpg

1366792386_tumblr_mlb86hopfz1qm1x85o1_500.jpg
 
Üst Alt