ceylannur
Yeni Üyemiz
Senede Bir Kere Verilmesi:
Zekâtın her sene bir kere verilmesini farz^ kılmıştır. Tahıllar ve meyvelerden zekât alma zamanını, olgunlaşma ve kıvamına gelme vakti olarak tayin etmiştir. Bu, olabilecek en âdil düzenlemedir. Çünkü her ay veyahut her cuma verilmesi farz kılınmış olsaydı mal sahipleri zarar görürdü. Ömürde bir kere verilmesi farz kılınmış olsaydı yoksullar zarar görürdü. Şu halde her sene bir kere verilmesinin farz olmasından daha âdil bir düzenleme olamaz. [3]
[3] İbn Kayyim el-Cevziyye, Za’du’l-Mead, İklim Yayınları: 2/18.
Zekâtın her sene bir kere verilmesini farz^ kılmıştır. Tahıllar ve meyvelerden zekât alma zamanını, olgunlaşma ve kıvamına gelme vakti olarak tayin etmiştir. Bu, olabilecek en âdil düzenlemedir. Çünkü her ay veyahut her cuma verilmesi farz kılınmış olsaydı mal sahipleri zarar görürdü. Ömürde bir kere verilmesi farz kılınmış olsaydı yoksullar zarar görürdü. Şu halde her sene bir kere verilmesinin farz olmasından daha âdil bir düzenleme olamaz. [3]
[3] İbn Kayyim el-Cevziyye, Za’du’l-Mead, İklim Yayınları: 2/18.