Mandukya Upanişad Kitabı

MURATS44

Özel Üye

Mandukya Upanişad Kitabı 1.Bu fenomenel dünya Om'dur. Daha açık hale getirmek istersek, Om geçmiştir, bugündür ve gelecektir. Tüm bunlar Omkara'dan başka bir şey değildir. Eğer bunun da ötesinde bir şey varsa, o da Omkara'dır.

2. Tüm bu (fenomenel) dünya Brahman'dır. Bu (bireysel) Özben de Brahman'dır. Bu Özben (görünüşte) dört duruma sahiptir.
3. Uyanık olduğunuzda, dışsal dünyanın farkında olursunuz ve dünyanın tadını duyu organlarınızla çıkarırsınız. O zaman 7uzvu, 19 algı kapısını ve birey olarak sahip olduğunuz kaba bedeni kullanırsınız. Bu, Özben'in birinci tezahürüdür.
4. Rüya gördüğünüzde yaptığınız fiiller zihinseldir. Tıpkı uyanık olduğunuzdaki gibi, eksiksiz olarak yedi uzva ve 19 organa sahipsinizdir ama eğer bir şeyin tadını çıkarıyorsanız, bu zihinsel plandadır. Fiziksel bir şey yoktur. Bu zihinsel deneyimin efendisi, (Brahman'ın) ikinci durum(u)dur.
5. Derin uykuda olduğunuzda, aklınızda hiç bir arzu yoktur, ne de rüyalar görürsünüz. Buna, "susupti" denir. Bu durumda, uyanık ve rüyada olduğunuzdaki gibi bir şeylerin farkında değilsinizdir. Hiç bir ikilikçilik (dualite) görmezsiniz; sadece birliği görürsünüz. Ama burada uzun süre kalamazsınız. Bu(rada) sanki, rüya durumuna ya da uyanık duruma dönmeniz gereken noktaya ulaştınız. Bu prajna'dır, Özben'in üçüncü durumudur.

6. Bu prajna, her şeyin efendisidir. O, her şeyi bilir. O, her şeyin içine işleyen kontrolördür. Her şey O'ndan ortaya çıkar ve yine O'na döner. O, her şeyin sebebidir.

7. Turiya, içeride olanın farkında değildir. O ayrıca dışarıda olanın da farkında değildir. O, bu ikisinin arasında olanın da farkında değildir. O bir şuur kütlesi de değildir. O, tüm nesnelerin aynı zamanda farkında değildir; o farkındasız da değildir. O, görünmezdir, hiç bir çeşit kullanımın kolay hedefi değildir, hiç bir fiil organının erişebileceği bir yerde değildir; o tüm organların ötesindedir, düşüncenin ötesindedir ve hiç bir sesle gösterilemez. Onda sadece Özben'in farkındalığı vardır ve tüm dünyanın öylece tamamen duruşu vardır. O, huzurun kendisi ve iyi olan her şeyin kendisidir. Onun bir eşi yoktur. Bu dördüncü durum, turiya'dır. Bilge kişiler onun Özben olduğunu düşünürler. Bu Özben'in farkına varılması gereklidir.
8. Burada, Omkara'nın harfleri (A, U ve M) olarak Özben vardır. O, pada'lardaki (çeyreklerdeki yani Özben'in dört durumu) matra'dır (harflerdir). Pada'lar matra'lardır ve matra'lar pada'lardır. A, U ve M (Özben'in) pada'lar(ı) gibi, matra'lardır.
9. Özben'in vaisvanara olduğu uyanık durum, A ile temsil edilir. Vasivanara ve A'nın her ikisi de her şeyi kaplayandır. Bunu bilen arayan (kişi), kesinlikle tüm arzuladıklarını elde eder. O ayrıca her şeyin en iyisidir.
10. Özben'in uyku durumu Taijasa, Aum'daki U'ya denk gelir, çünkü her ikisi de orta durumu işgal eder ve aynı önem derecesine sahiptir. Her ikisinin ayniliğini bilen, anlayışı aşarak kutsal bir kişi haline gelir. Onun ailesindeki hiç kimse, Brahman bilgisine sahip olmayan değildir.
11. Özben prajna olduğunda -yani rüyasız uyku (susupti) durumundayken- Aum'un üçüncü harfi M ile temsil edilir. Prajna ve M'nin ikisi de, visva ve taijasa'nın A ve U ile bittiği yerde durur. Prajna ve M birliğe olan çözülmenin kapısını temsil eder. Bunu bilen kişi, dünyayı bilir ve onun dinlendiği yer haline gelir.
12. Om'un dördüncü çeyreği Kozmik Özben'dir. Bu Özben sınırsızdır, düşüncenin ve konuşmanın ötesindedir, ikilikçi (dual) değildir ve her şeyi iyidir. Fenomenel dünya onda yok olur. Bilge kişiler bireysel özbenin Kozmik Özben olduğunu açıklarlar. Bunu bilen kişi, kendi özbenini Kozmik Özben'le birleştirir
 
Üst Alt