Ibadet, ancak allah için ve allah'in istediği şekilde yapildiğinda geçerlidir

faruk islam

Özel Üye
İBADET, ANCAK ALLAH İÇİN VE ALLAH'IN İSTEDİĞİ ŞEKİLDE YAPILDIĞINDA GEÇERLİDİR

.Hadis:
Ebu Hureyre] (r.a) şöyle demiştir:
«Bir defa Rasulullah (s.a.s) Mescid-i Şerife girdi. Derken biri de girip namaz kıldı. Sonra Rasulullah (s.a.s)'in huzuruna gelip selam verdi. Rasulullah (s.a.s) selamı aldıktan sonra:
«Dön de yeni baştan kıl! Çünkü sen namaz kılmış olmadın»] buyurdu.O kimse dönüp evvelce kıldığı gibi namazı tekrar kıldı. Sonra gelip Rasulullah (s.a.s)'e selam verdi. Yine:
«Dön de yeni baştan kıl! Çünkü sen namaz kılmış olmadın»] buyurdu. Bu olay üç kere tekrar etti. Nihayet o kimse:
«Seni hak ile gönderene yemin olsun ki; bundan başka türlüsünü bilmiyorum. Bana doğrusunu öğret» dedi. Bunun üzerine Rasulullah buyurdu ki:
«Namaza durduğun vakit tekbirini al. Sonra ne kadar kolayına gelirse o kadar Kur'an oku. Sonra rükua var ve mutmain oluncaya kadar dur. Sonra başını kaldırıp ayakta büsbütün doğruluncaya kadar dur. Sonra secdeye var ve mutmain oluncaya kadar kal. Sonra başını kaldırıp mutmain oluncaya kadar otur. Bunu namazının bütününde de böyle yap.» (Buhari-Müslim)

HADİSTEN NE İSTİFADE EDERİZ
1 - İslam dini, kulun, Rabbine olan ibadetlerinde şuurlu olmasını ve ibadetlerini hissederek yapmasını şart koşmuştur. Namazın hızlı hızlı, şartlarına özen gösterilmeden kılınması, bu ibadetin şuurunun hissedilmesine en büyük engeldir. Ve bu sebeple haram kılınmıştır. Buradan hareketle şu sonuca varabiliriz:
Allah'a olan ibadetlerin bilerek, şuurunu hissederek ve şartları tam olarak yerine getirilerek yapılması şarttır. Aksi halde ibadet makbul değildir. Allah'ın insana ilk olarak emrettiği en çok razı olduğu ibadet olan iman da böyledir. Her kim bilerek, şuurunu hissederek ve şartlarını tam olarak yerine getirerek tevhide «La ilaha illallah»a şehadet ederse, işte ancak o zaman iman ibadetini yerine getirmiş sayılır. Bu şartlardan herhangi birisinin eksikliği imanın kabulünü engelleyecektir. Nasıl bazı şartları eksik olarak yapılan namaz kabul edilmiyorsa, böyle bir iman da reddedilecektir. Ve bu konuda «Bilmiyorum» sözü mazeret olarak kabul edilmeyecektir.
2 – İbadetleri sadece Allah'a ve sadece Allah'ın emrettiği şekilde yapmak tevhidin bir gereğidir. Bunu gerçekleştirmenin yegane yolu da her hususta Rasulullah (s.a.s)'e ittiba, yani; ibadetlerimizi ancak Rasulullah'ın bizlere göstermiş olduğu şekilde yapmaktır.
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Üst Alt