Allah razı olsun demenin değişik halleri ile ilgili

MURATS44

Özel Üye
Allah razı olsun
Sual:
Allah bin kere razı olsun demek küfür olur mu? Çünkü Eshab-ı kiram kitabında (Allahü teâlâ, Eshab-ı kiramdan razı olduğunu bildiriyor. Allahü teâlânın sıfatları ebedidir, sonsuzdur. Onlardan razı olması da sonsuzdur. Bunlardan razı olması değişmez)deniyor. Allah bin kere razı olsun denince, Allah’ın razı olma sıfatının sanki değişeceği anlaşılıyor. Bu ise küfürdür. Şu halde, Allah bin kere razı olsun demek caiz mi?

CEVAP : Caizdir, mahzuru yoktur. Kimse o manada söylemez, tekit [vurgulamak] için; yani işin önemini bildirmek için söylenir. Bu husus Kur’an-ı kerimde ve hadis-i şeriflerde de vardır. Eshab-ı kiram için bir kere cennetlik dense yetmez miydi? Ama Allahü teâlâ bir çok âyette, onların cennetlik olduğunu bildiriyor. (Hepsine Cenneti söz verdim. Ben onlardan razıyım, onlar da benden razıdır)buyuruyor. (Hadid10,Fetih 18, 29, Tevbe 100, Maide 119, Mücadele 22, Beyyine 8)

Daha başka surelerde de bu husus açıklanıyor. Sonuç olarak Allah bin kere razı olsun demenin mahzuru yoktur. Böyle söyleyenin bu işe çok sevindiğini gösterir. Yani maksat, manayı kuvvetlendirmektir.

Sual:
Allah ebediyen razı olsun demek küfür müdür?

CEVAP: Hayır, küfür değildir. Ancak, (Allah ebediyen razı olsun) denince, sanki bu duadan, Allahü teâlânın bir müddet razı olacağı anlamı da çıkıyor. Bu itikadımıza terstir. Ebediyen ekleyince yanlış anlamaya müsait oluyor. Üç günlüğüne veya üç seneliğine razı olabilir anlamı da çıkabilir. Yani Allah’ın böyle sıfatı da var sanılır. Bu bakımdan öyle söylemek uygun değilse de, küfür de olmaz, çünkü maksat, Allah'ın sıfatı böyledir demek değil, Allah'ın razı olmasıdır. Bir kere razı olması yettiği hâlde bin kere razı olsun diyen gibi, işi pekiştirmek için söylenmiştir.

Sual:
Kur’an-ı kerimde, (Allah, Eshab-ı kiramdan razıdır)buyuruluyor. O eshab, Resulullahın vefatından sonra kötü şeyler işlese yine mi Allah onlardan razı olur?

CEVAP: Muteber din kitaplarında buyuruluyor ki:
Allahü teâlânın sıfatları ebedidir, sonsuzdur. Onlardan razı olması da sonsuzdur. Yani birkaç seneliğine razı olup da sonra vazgeçmez. Hâşâ eshabın daha sonra ne yapacağını Allah bilmiyor muydu? Bilmeyen Allah olur mu? Onlardan razı ise ebediyen razıdır. Bir müddet razı olup sonradan vaz geçmek Allah’ın sıfatlarına aykırıdır. Kur’an-ı kerimde (Allah sözünden dönmez) buyruluyor. Al-i İmran9, Zümer 20, Rad 31, Rum 6]

Razı etmek için

Sual:
Allahü teâlâ ile onun sevdiklerini razı etmek için ne yapmak gerekir?

CEVAP: Önce Ehl-i sünnet itikadını öğrenip dinimizin emir ve yasaklarına uymalı. Özellikle kalb kırmamaya ve kul hakkına dikkat etmeli. Şu hadis-i şerifte bildirilen duaları da okumaya çalışmalı:
(Yâ Âişe, bir kere “Allahümme salli alâ Muhammedin ve alâ cemî’il Enbiyâi velmürselîn” de ki, bütün peygamberler senden razı olsun. Bir kere “Allahümmağfirlî ve li vâlideyye [ve li-meşâyıhiyye] ve lil mü’minîne vel mü’minât vel müslimîne vel müslimâti el ahyâi minhüm vel emvât” de ki, bütün müminler senden razı olur. Bir kere de“Sübhânallahi vel hamdü lillahi ve lâ ilahe illallahü vallahü ekber ve lâ havle ve lâ kuvvete illâ billahil aliyyil azîm de ki, Allahü teâlâ senden razı olsun.) [Ey Oğul İlmihali]
 

HASAN CAN

Active member
Benimde aklıma takılırdı bazen. Allah cc bin defa razı olsun demek hata mı ? diye.
Rabbimizin bir defa razı olması bile kesinlikle yeterken sayı vermek biraz tereddüt ettirmişti. Teşekkürler. Çok önemli konuydu.
 

Okyay

ÖZEL ÜYE

11866464_958252564215791_5444696148788986126_n.jpg

rasulehasret_Sevket_okyay_Allah_ac_raz_olsun%201_zpsekqhm64t.jpg
 
Üst Alt