faruk islam
Özel Üye
Cüz:3 Sure: 3 - Al-i İmran Suresi
Ayet:62
Konu: Anlatılan Kıssaların Hepsi Haktır
بســـم الله الرحمن الرحيم
إِنَّ هَذَا لَهُوَ الْقَصَصُ الْحَقُّ وَمَا مِنْ إِلَهٍ إِلاَّ اللّهُ وَإِنَّ اللّهَ لَهُوَ الْعَزِيزُ الْحَكِيمُ
62 - Muhakkak ki onun (İsa'nın) hakkındaki bu kıssalar haktır.
'tan başka ibadete layık ilah yoktur. Şüphesiz ki
Aziz'dir, Hakim'dir.
(c.c) bu ayette Rasulü Muhammed (s.a.s)'e şöyle buyuruyor:
"Ey Muhammed! Meryem ve oğlu İsa hakkında sana anlattığımız kıssaların hepsi hak, bunların dışındakiler ise batıldır."
Gerek daha önceki nebiler hakkındaki, gerekse Meryem ve İsa hakkındaki gerçek olayların bu ayette kıssa olarak isimlendirilmesi; "kıssa"nın, kelime olarak birbirini arka arkaya takip eden olaylar manasına gelmesindendir. Yoksa hikaye manasında değildir. Çünkü hikayeler gerçek olmayabilir. Halbuki
'ın Kur'an'da anlattığı kıssalar gerçek olaylardır.
'tan Başka İbadete Layık İlah Yoktur:“Allah'tan başka ibadete layık ilah yoktur.”
Bu kelime daha önce de zikredilmişti. Burada tekrar zikredilmesi te'kid içindir. Zaten, Muhammed (s.a.s) dahil bütün rasuller "
'tan başka ibadete layık ilah yoktur" gerçeğini insanlara anlatmaları için gönderilmişlerdir.
Kainatta iki varlık vardır: Yaratıcı ve yaratılan. Yaratıcı
'tır, yaratılan ise
'ın dışındaki herşeydir.
(c.c), varlığıyla, zatıyla, sıfatlarıyla tek ve benzersiz olandır. Yarattıklarından hiçbirşeye benzemez.
İnsanların
'ın gerçek mahiyetini idrak etmeleri mümkün değildir.
(c.c)'yu, ancak rasullerine vahyettiği bilgilerle tanıyabiliriz.
(c.c)'nun eşi yoktur, oğlu da yoktur, doğmamıştır, doğurmamıştır. O'nun Kur'an'ı Kerim'de vasfedildiği gibi vasfedilmesi ve vasfederken de hiçbir zaman mahlukata benzetilmemesi gerekir.
(c.c) Kur'anı Kerim'de ve sahih hadislerde sıfatlarını zikretmiştir. Bu sıfatların bazılarının zahiri manası insanlara benzemektedir. Fakat
(c.c)'nun bu sıfatlarına inanırken hiçbir zaman mahlukatın sıfatlarına benzetilmemelidir. Örneğin
'ın eli, gözü, nefsi vardır. Fakat bu sıfatlar insanların eli, gözü ve nefsi gibi değildir. Bunlar
'ın zatına uygun sıfatlardır.
'ın zatının mahiyetini idrak edemediğimiz için bu sıfatlarının mahiyetini de idrak edemeyiz. Onun için
'ın Kur'an ve sahih sünnette zikredilen sıfatlarına, benzetme yapmadan, te'vil ve iptal etmeden inanmak gerekir.
Tüm varlıkları
(c.c) yaratmıştır ve ibadete layık olan da yalnız O'dur. En küçüğü bile olsa ibadetlerin
'dan başkasına melek, nebi, salih kişi olsa bile yapılması
'ın asla affetmeyeceği, sahibini cehenneme sokacak ve amelleri boşa çıkaracak olan şirk kavramı içine girer.
“Şüphesiz ki
Aziz'dir, Hakim'dir.”
Aziz : Galip ve güçlü olan, herşeyi yenen ve hiçbir şeye yenilmeyen demektir.
Hakim : Hüküm ve hikmet sahibi, herşeyi olduğu gibi bilen ve gerekeni en güzel şekilde yapan demektir.
Ayet:62
Konu: Anlatılan Kıssaların Hepsi Haktır
بســـم الله الرحمن الرحيم
إِنَّ هَذَا لَهُوَ الْقَصَصُ الْحَقُّ وَمَا مِنْ إِلَهٍ إِلاَّ اللّهُ وَإِنَّ اللّهَ لَهُوَ الْعَزِيزُ الْحَكِيمُ
62 - Muhakkak ki onun (İsa'nın) hakkındaki bu kıssalar haktır.
"Ey Muhammed! Meryem ve oğlu İsa hakkında sana anlattığımız kıssaların hepsi hak, bunların dışındakiler ise batıldır."
Gerek daha önceki nebiler hakkındaki, gerekse Meryem ve İsa hakkındaki gerçek olayların bu ayette kıssa olarak isimlendirilmesi; "kıssa"nın, kelime olarak birbirini arka arkaya takip eden olaylar manasına gelmesindendir. Yoksa hikaye manasında değildir. Çünkü hikayeler gerçek olmayabilir. Halbuki
Bu kelime daha önce de zikredilmişti. Burada tekrar zikredilmesi te'kid içindir. Zaten, Muhammed (s.a.s) dahil bütün rasuller "
Kainatta iki varlık vardır: Yaratıcı ve yaratılan. Yaratıcı
İnsanların
Tüm varlıkları
“Şüphesiz ki
Aziz : Galip ve güçlü olan, herşeyi yenen ve hiçbir şeye yenilmeyen demektir.
Hakim : Hüküm ve hikmet sahibi, herşeyi olduğu gibi bilen ve gerekeni en güzel şekilde yapan demektir.