69- Misvâk kullanma bahsi

HASAN CAN

Active member
MİSVÂK KULLANMA BAHSİ
Ve dahî, misvâk kullanmanın onbeş fâidesi vardır. Bunlar, (Sirâcül-vehhâc)dan alınarak, aşağıda bildirilmişdir.
1- Ölürken, şehâdet kelimesini söylemeğe sebeb olur.
2- Dişlerin etlerini pekişdirir.
3- Balgamı giderir.
4- Safrayı keser.
5- Ağız ağrısını giderir.
6- Ağız kokusunu giderir.
7- Allahü teâlâ ondan râzı olur.
8- Baş damarlarını kuvvetlendirir.
9- Şeytân gamlanır.
10- Gözleri nûrlanır.
11- Hayrı ve hasenâtı çok olur.
12- Sünnet ile amel etmiş olur.
13- Ağzı pâk olur.
14- Fasîh-ul-lisân olur.
15- Misvâklı kılınan iki rek’at nemâzın sevâbı, misvâksız olarak kılınan yetmiş rek’at nemâzın sevâbından dahâ çok olur.
ABDESTİN MÜSTEHABLARI: Altısı şunlardır:
1- Kalble yapılan niyyeti dil ile söylememek.
2- Kulağından artan su ile boynuna mesh etmek.
3- Ayaklarını kıbleye karşı yıkamamak.
4- Mümkin olursa, abdestden artan suyu, kıbleye karşı ayak üzere içmek.
5- Abdestden sonra şalvarına biraz su serpmek.
6- Pâk ve temiz bir peşkirle silinmek.
İbni Âbidîn abdesti bozanlarda diyor ki, (Kendi mezhebinde mekrûh olmıyan birşey, başka mezhebde farz ise, bunu yapmak müstehabdır). İmâm-ı Rabbânî, 286. cı mektûbda diyor ki, (Mâlikî mezhebinde, abdest a’zâsını uğmak farz olduğu için, muhakkak uğmalıyız). İbni Âbidîn, ric’î talâkı anlatırken diyor ki, (Hanefî mezhebinde olanın, mâlikî mezhebini taklîd etmesi evlâdır.
Çünki, imâm-ı Mâlik, İmâm-ı a’zamın talebesi gibidir. Bir mes’elede, hanefî mezhebinde, bir kavl bulunmadığı zemân, hanefî âlimleri, mâlikî mezhebine göre fetvâ vermişlerdir. Mezhebler içinde, hanefîye en yakın olanı, mâlikî mezhebidir.)
 
Üst Alt